Minda mmenentukan kejayaan..

Sebelum ni result test or exam selalu hampeh… especially law.. i donno why. Selalu ke library dan study. kekadang nescafe jadi peneman marathon study 24 jam (selain soulstorm). Aku selalu rasa yang aku ni xpandai. aku study just xnak bagi fail. but at last my result among the lowest or middlesome.. aku terfikir dan pernah giveup dlm law ni coz sangka otak seni tak mampu terima benda law yg seriusly hitam putih SAHAJA.. you guys try bukak buku law dan sediakan besen coz akan termuntah kerana kebosanan serta akta2 yang menjahanamkan rohani dan spiritual.. dan aku jugak rasakan law ni lebih teruk dan hina dari LUDAH MAHASISWA OLEH PEMUDA… then suatu petang yg damai aku terbeli buku motivasi dari DR HM TUAH… baca dalam tu PAAAAPPP!!! kena kat muka aku… apa yg dia tulis seriusly terjadik kat aku… yakni aku takyakin diri dan terfikirkan fail fail fail sampai membuatkan minda bawak aku ke arah apa yg aku sebut dan fikirkan.. So, pendek katak aku akan berubah ke sudut positif… fikirkan suatu hari nati aku akan jadi peguam yang terbaik… aku jugak berhajat pegang jawatan tinggi kat KLCC. dengan baju kot yg mahal pergi kerja naik MUSTANG.. dan aku setkan keinginan ni baik2 dalam otak.. Aku akan berusaha bermati2an kearah tu.. harap usaha aku akan berjaya…AMIN..

Leave a Reply

